tirsdag 13. desember 2011

En stemningsfull aften på kaien på Hauglandhella

 November er normalt en regntung og stormfull måned, men en og annen gang kan vi oppleve slike kvelder som eg fikk ta del i en uke inn i måneden. Var på vei hjem fra arbeid, da jeg bare måtte ta en sving ned på Hauglandskaien.
Eg blir andektig av å oppleve naturen i en slik farveprakt. Takknemlig over at det vakre som vi kan få ta del i på denne planeten, gir eg Herren pris for det.
Disse bildene ble tatt med et 300 mm objektiv og mitt Nikon D60 digitale speilreflekskamera.
Disse to bildene er tatt med i underkant av ett minutt og tredve sekunders opphold. På den tiden har fargene spilt fra å oppleves som en brannfakkel, til en asur blå nyanse. Dette gir inntrykk av at vi har en malermester som bruker penselen sin med en dråpe som treffer himmelen i ett sett.

Her får man inntrykk av at skogen står i brann bakom åskammen.







Bildene gir en herlig stemning over en nydelig november kveld ved Hauglandskaien i 2011. Kos dere med fargespekteret i de ulike bildene.


6 kommentarer:

  1. Hei Lars.
    Flotte bilder fra kaien. Jeg har vært mange ganger der helt fra jeg var liten gutt. Sjekk min nye blogg:
    http://kristianhenriksen.blogspot.com/

    SvarSlett
  2. Takk for kommentaren Kristian, Har vært inne på din og kan absolutt anbefale den. Vi må ha oss noen turer i år også, har laget en ny blogg med en mer informativ profil. Denne ligger jeg ut flere bilder av dyr, fugler og insekter etc. Navnet er
    http://www.animalsandinsectsintheworld.blogspot.com/

    SvarSlett
  3. Kunne tenkt meg en kopi av disse bildene, er det mulig ? :) Kmtp :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kopi er mulig, men da må Anonym gi meg sitt fulle navn, så kan det bli en råd med bilder.

      Slett